• Twój idealny projekt domu już na Ciebie czeka

  • Powierzchnia użytkowa domu

    Wybierz z listy
  • Kondygnacje

    Wybierz z listy
  • Garaż

    Wybierz z listy
  • Zobacz 24 projekty

Jeżeli jesteś aktualnie na etapie szukania projektu domu jednorodzinnego z poddaszem użytkowym lub parterowego, posiadasz dwa samochody, planujesz zakup kolejnego lub jesteś posiadaczem kolekcji aut, to z pewnością zainteresują Cię projekty domów z garażem dwustanowiskowym. Oferta jest naprawdę duża. Sprawdź i przeanalizuj, który z nich będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Projekt domu z garażem dwustanowiskowym w bryle domu czy jako osobny budynek?

Na chwilę obecna, projekty domów z garażami dwustanowiskowymi, stały się bardzo popularne wśród inwestorów i są już niejako standardem. Są wybierane znacznie częściej niż te z garażem na jedno auto, ponieważ nawet jeżeli dysponujemy tylko jednym samochodem przyda się się dodatkowe powierzchnia, gdzie można zaparkować np. rowery lub motor. Nie ma też różnicy czy wybieramy domy parterowe czy z poddaszem użytkowym, projekt musi odznaczać się dużym garażem.

Jednak przed podjęciem decyzji i wyborem projektu należy szczegółowo przeanalizować warunki panujące na zakupionej działce. Konieczne jest uwzględnienie wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli oczywiście został on wydany na obszar, w którym znajduje się twój grunt lub decyzji o warunkach zabudowy dotyczących właściwej działki. Projekty domów z garażem dwustanowiskowym połączonych z budynkiem mieszkalnym będą rozsądnym rozwiązanie przy niewielkich działkach znajdujących się w zwartej zabudowie. Jeżeli jesteś posiadaczem rozległych gruntów, które nie mają specjalnych wymagań, możesz pozwolić sobie na zbudowanie osobnego budynku z garażem dwustanowiskowym. Czy w bryle domy czy osobno, niewątpliwą cechą wspólną charakteryzującą duży garaż dwustanowiskowy jest jego funkcjonalność. Większość inwestorów decyduje się na wyodrębnienie w nich dodatkowych pomieszczeń gospodarczych, mogących służyć jako przechowalnia rowerów, kosiarki, opon czy innych akcesoriów niezbędnych przy użytkowaniu auta.

Plusy garażu dwustanowiskowego w bryle budynku:

  • Dużym plusem jest bezpośredni dostęp z domu, nie trzeba przechodzić przez podwórko do auta.

  • Zmieści się na mniejszej działce.

  • Nieco tańszy w budowie niż postawiony osobno (koszt ściany między budynkiem a garażem dwustanowiskowym).

  • Jeżeli wybierzemy dom z garażem dwustanowiskowym, który posiada dach dwuspadowy a jego kąt nachylenia na to pozwala, możemy wykorzystać poddasze nad garażem jako dodatkowe pomieszczenie w domu i przeznaczyć je na sypialnię lub np. pokój rekreacyjny. Z kolei dach płaski może posłużyć nam jako taras rekreacyjny dostępny z poddasza naszego domu.

Minusy garażu dwustanowiskowego w bryle budynku:

  • Garaż jest to tzw. pomieszczenie zimne, przez co często występują problemy z jego dociepleniem. Jeżeli docieplimy ściany garażu tj. ściany domu musimy pamiętać, że czeka nas kupno ocieplonej bramy garażowej, która jest droższa od tej, bez niego.

  • Kolejnym częstym minusem są zapachy przedostające się z garażu do wnętrza domu.

Plusy osobnego budynku z dwustanowiskowym garażem:

  • Jeżeli wytyczne i wielkość działki na to pozwalają, można powiększyć budynek z garażem i zorganizować przy nim np. przydomowy warsztat.

  • Możemy wybudować taki garaż dwustanowiskowy w dowolnym momencie, niezależnie od budowy domu.

Minusy osobnego budynku z dwustanowiskowym garażem:

  • Mniejszy komfort użytkowania - aby dostać się do garażu trzeba przejść przez podwórko.

  • Trochę większy koszt budowy w stosunku do garażu zintegrowanego z domem.

  • Jeżeli wielkość wolnostojącego garażu dwustanowiskowego przekracza 35 m2, przy jego realizacji należy wystąpić o pozwolenie na budowę.

Garaż dwustanowiskowy jakie wymiary?

Częstym pytaniem, z którym mierzą się architekci, są również gabaryty garażu dwustanowiskowego. Średnio taki garaż ma około 40 m2 powierzchni użytkowej, 6,5 m szerokości i 6 m długość. Minimalna wysokość garażu to 2,2m. Jednak co do jego wysokości, trzeba wziąć pod uwagę jakim typem samochodu jeździmy. Posiadacze aut typu SUV lub większych potrzebować będą więcej miejsca i wyższego garażu. Aby komfortowo z niego korzystać, należy oczywiście uwzględnić całkowitą wysokość samochodu wraz z otwartą klapą bagażnika. Trzeba też wziąć pod uwagę aby dookoła samochodu pozostawić około 0,5 m przestrzeni, dzięki niej będziesz mógł wygodnie otworzyć drzwi samochodu i komfortowo poruszać się w takim garażu. Jeżeli gabaryty działki nam na to pozwalają możemy oczywiście zwiększyć wymiary garażu tak, aby pomieścić wewnątrz, na jego ścianach np. haki niezbędne do przechowywania rowerów lub półki na akcesoria samochodowe.

Jaki jest koszt budowy garażu dwustanowiskowego?

Pewnie zastanawiasz się, czy taki garaż dwustanowiskowy jest drogi w realizacji? Cena m2 zależy od tego czy przy wyborze projektu zdecydujesz się na garaż jako osobny budynek czy połączony z bryłą domu. Następnym czynnikiem decydującym o cenie jest decyzja o dociepleniu garażu. Jak już wcześniej pisaliśmy koszt garażu nieocieplanego będzie niższy, ponieważ odchodzi nam wartość ocieplanej bramy garażowej. Na ścianach natomiast możemy zmniejszyć ilość styropianu nawet o połowę, tak samo będzie z wełną mineralną w dachu. Jeżeli z pośród projektów domów z garażem dwustanowiskowym wybierzemy taki, w którym garaż będzie docieplony tak samo ja budynek główny, to musimy się liczyć z ceną za m2 taką samą jak za metr budowy domu w stanie surowym.

Bramy garażowe - jaką wybrać do garażu dwustanowiskowego?

Pierwszym pytaniem będzie, czy montować jedną podwójną bramę czy dwie mniejsze? Należy dobrze przemyśleć, które rozwiązanie lepiej wpisze się w ogólną stylistykę wybranego przez nas projektu domu. Przy wyborze bramy dużą rolę odgrywają również koszty. Brama podwójna będzie tańszym rozwiązaniem niż dwie pojedyncze. Pomimo, że sama w sobie będzie droższa to mamy tu koszt tylko jednego napędu i prowadnic. Zaoszczędzimy również na robociźnie. Minusem jej jest jednak to, że podwójna brama otwiera się wolniej niż pojedyncza i jest częściej eksploatowana. W przypadku wyboru dwóch bram pojedynczych musimy się liczyć z większym kosztem zakupu i montażu, jednak przy awarii jednej bramy mamy możliwość skorzystania z drugiej. Czas otwierania jest też krótszy niż bramy podwójnej.

Kiedy już uporamy się z decyzją - jedna bram czy dwie, czeka nas kolejna - jaki wybrać rodzaj do garażu na dwa samochody? W ofercie producentów jest wiele rodzajów bram, które można użyć w projektach domów jednorodzinnych, są to: bramy segmentowe, uchylne i rolowane.

Brama segmentowa:

Jest rodzajem bramy najbardziej popularnym wśród klientów wybierających projekty domów z garażem dwustanowiskowym ze względu na swoją praktyczność i stała się już niejako standardem. Zbudowana jest z segmentów i dzięki temu, może składać się na sufit lub na bok ściany. Nie wymaga dodatkowej przestrzeni w garażu ani na podjeździe.

Brama uchylna:

Jeżeli zdecydujemy się na bramę uchylną w projekcie domu, możemy liczyć się z niższym jej kosztem w porównaniu do np. bramy segmentowej. Taka brama charakteryzuje się prostą budową i podczas otwierania, całe skrzydło, chowa się pod sufitem. Na zamknięcie potrzebuje jednak wolne miejsce na podjeździe przed garażem dwustanowiskowym.

Brama rolowana:

Można spotkać też garaże z zainstalowaną bramą rolowaną. Działa ona na podobnej zasadzie jak brama segmentowa, jednak jej segmenty są węższe (mniejsze) co umożliwia zwinięcie jej na specjalny wał. Jest zainstalowany pod sufitem garażu. Należy jednak wziąć pod uwagę, że zajmuje on trochę więcej miejsca i nie nadaje się do niskich garaży.

Brama dwuskrzydłowa:

Niestety nie spełni ona dobrze swojego zadania w garażu dwustanowiskowym. Jej skrzydła będą za duże, a co za tym idzie za ciężkie w użytkowaniu.

Dla kogo projekt domu z garażem dwustanowiskowym?

Niewątpliwe dla osób ceniących sobie wygodę i funkcjonalność. Jest też idealnym rozwiązaniem dla tych którzy posiadają działki o niewielkiej powierzchni, ponieważ część przestrzeni takiego podwójnego garażu może zastąpić nam budynek gospodarczy.

Czy kąt nachylenia dachu nad garażem dwustanowiskowym ma znaczenie?

Podczas przeglądania projektów domów z garażem dwustanowiskowym w naszej ofercie, na pewno zwrócicie uwagę, że niektóre garaże mają dach płaski, a niektóre większy kąt nachylenia dachu. Niezależnie od tego czy stanowią one część domu parterowego czy z poddaszem użytkowym, należy przeanalizować wytyczne na Twoją działkę wydane przez właściwy urząd. Jeżeli nie ma przeciwwskazań, to wybór należy tylko do Ciebie, ponieważ jest to kwestia estetyki. Można zdecydować się na bardziej nowoczesny projekt domu z garażem dwustanowiskowym o dachu płaskim, wysuniętym np. względem bryły domu. Z kolei osoby gustujące w bardziej tradycyjnej architekturze, z pewnością znajdą wśród naszych projektów dom z garażem dwustanowiskowym o dachu dwuspadowym, który spełni ich oczekiwania.

Filtruj projekty

  • Sortuj według

    Wybierz z listy
  • Pozwolenie na budowę

    Wybierz z listy
  • Powierzchnia użytkowa domu

    Wybierz z listy
  • Kondygnacje

    Wybierz z listy
  • Garaż

    Wybierz z listy
  • Styl

    Wybierz z listy
  • Technologia

    Wybierz z listy
  • Zabudowa

    Wybierz z listy